شبکه عمومی انتقال اطلاعات

خرید دوربین مدار بسته و نکات آن

خرید-دوربین-مدار-بسته

امنیت برای هر کسب و کاری ضروری است . به همین دلیل است که خرید دوربین مدار بسته در حال حاضر به طور گسترده مورد استقبال قرار می گیرد. چه کسب و کار شما کوچک، متوسط یا در سطح سازمانی باشد، استفاده ازدوربین مدار بسته همیشه برای نظارت بر امنیت کارکنان، جلوگیری از سرقت و افزایش بهره وری ضرورت دارند.

یک سیستم نظارت تصویری از مجموعه ای از دوربین های امنیتی، مانیتور / واحدهای  نمایشگر و ضبط کننده ها تشکیل شده است. انواع مختلفی از دوربین های امنیتی وجود دارد که می توانند آنالوگ یا دوربین های آی پی دیجیتال باشند. به عنوان یک صاحب کسب و کار، هنگام خرید دوربین مدار بسته برای کسب و کار خود چه مواردی را در نظر می گیرید؟ در این مقاله به بررسی آن بپردازیم.

مزایای استفاده از دوربین مدار بسته

یکی از بزرگترین مزیت ها دوربین های تحت شبکه، به ویژه برای مغازه ها و کسب و کارهای کوچک، این است که داشتن یک سیستم نظارت تصویری موثر به جلوگیری از سرقت از مغازه ها کمک می کند. با نصب دوربین‌های امنیتی، سارقان اگر بدانند تحت نظر هستند، کمتر احتمال دارد که اقدام به سرقت کنند. علاوه بر این، دوربین‌های امنیتی با عملکرد تشخیص و هشدار می‌توانند می توانند پش از شناسایی مزاحمان یا سرقت های احتمالی با ارسال پیام یا ایمیل به صاحبان کسب و کار مخصوصا در ایام تعطیل از ضرر بیشتر جلوگیری کنند.

مزایای-دوربین-مدار-بسته

برای صنایع تولیدی، دوربین های امنیتی می توانند باعث افزایش بهره وری کارکنان و بهبود ایمنی محل کار شوند. دوربین های امنیتی صاحبان مشاغل را قادر می سازند تا ایمنی سازمان خود را که شامل سرمایه، موجودی و نیروی کار هست را بهبود ببخشند.

دوربین های امنیتی برای بانک ها و دولت ها نیز بسیار حیاتی هستند. آنها می توانند از داده های حساس ، اسرار صنعتی و سایر دارایی های مهم در برابر قرار گرفتن در معرض سرقت یا لو رفتن محافظت کنند.

علاوه بر این، دسترسی کاربران دوربین های آی پی به فیلم ها به صورت لحظه ای بسیار مهم است. از سیستم نظارت تصویری می تواند به عنوان یک شاهد موثق در تصادقات و اتفاقات مجرمانه استفاده کرد.

پارامترهای خرید دوربین مدار بسته

نکاتی که باید در مورد دوربین ها در نظر بگیرید

وضوح

شما به دوربینی نیاز دارید که بتواند تصاویر را با وضوح حداقل 1080p یا 4k ضبط کند تا بتواند افراد یا اشیاء را با وضوح بیشتری شناسایی کند.

نرخ فریم

نرخ فریم چیزی است که صاف بودن ویدیو را تعیین می کند. هرچه نرخ فریم بالاتر باشد، ویدیو روان تر است. در مقابل، نرخ فریم پایین تر باعث ایجاد تصاویر بی کیفیت تر می شود. برای استفاده متوسط ​ ، توصیه می شود از یک دوربین آی پی استفاده کنید که حداقل نرخ فریم 30 FPS را پشتیبانی کند.

میدان دید

میدان دید، به ویژه میدان دید افقی، تعیین می کند که دوربین چقدر می تواند فضا را پوشش دهد. هرچه زاویه دید بازتر باشد، دوربین می تواند منطقه بزرگ تری را پوشش دهد. دوربین هایی با زاویه دید وسیع بالای 60 درجه و حتی 180 درجه وجود دارد. اینکه چه نوع زاویه دیدی را انتخاب کنید بستگی به پهنای ناحیه ای دارد که می خواهید نظارت کنید.

فناوری WDR  (محدوده دینامیکی گسترده)

برای امنیت تجاری، WDR  همیشه یکی از ویژگی‌های ضروری دوربین‌های امنیتی است. دوربین‌های دارای فناوری WDR (محدوده دینامیکی گسترده) می‌توانند به تعادل خودکار نور کمک کنند تا بتوان تصاویر را واضح تشخیص داد.

تشخیص حرکت

این یک فناوری پایه ای است که در اکثر سیستم‌های دوربین امنیتی مدرن وجود دارد. سیستم‌های پیشرفته ‌تر دوربین‌های آی پی همچنین دارای نرم‌افزار تحلیل ویدیویی برای شناسایی و طبقه‌بندی اشیا، از جمله افراد، وسایل نقلیه و همچنین رویدادهای خاص هستند. در صورتی که دوربین‌ها صداها یا حرکات غیرعادی را تشخیص دهند، می‌توانند با آلارمی  که از طریق تلفن همراه ارسال می‌شود، به صاحبان مشاغل هشدار داده شود.

مدل های دوربین مدار بسته

متداول ترین دوربین هایی که در بازار دیده می شوند دوربین های Dome، دوربین های Turret و دوربین های Bullet هستند.

این سه نوع دوربین از بسیاری جهات متفاوت هستند و پی بردن به تفاوت‌های بین دوربین‌های Dome، Turret و Bullet به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید کدام نوع برای شما مناسب ‌تر است. دوربین‌های Dome و Turret با ظاهری مجزا طراحی شده‌اند. Bullet ها معمولاً اندازه های بزرگتری دارند و نصب آنها نسبتاً راحت تر است.

دوربین-تشخیص-حرکت

البته باید به این نکته توجه نمود که در یک شبکه کیفیت تمامی تجهیزات مورد استفاده از قبیل کابل شبکه، باید با تجهیزات دیگر از نظر پهنای باند مورد نیاز و … سازگار باشد.

مواردی که باید در مورد ضبط ‌کننده‌های ویدیوی شبکه (NVR) در نظر بگیرید

رزولوشن ضبط و رمزگشایی:

اگر نمی‌خواهید تصاویر باکیفیت دوربین‌های خود را روی صفحه نمایش از دست بدهید، به ضبط‌ کننده‌هایی نیاز دارید که بتوانند تصاویر را با وضوح 4K  ضبط و رمزگشایی کنند. تصاویر با کیفیت بالاتر، تشخیص فعالیت ها را آسان تر خواهد کرد. در این حالت، یک NVR با وضوح بالا به اندازه یک دوربین با وضوح بالا مورد نیاز است.

قابلیت فشرده‌سازی و ذخیره‌سازی:

برای ذخیره فیلم‌های ویدیویی با کیفیت بالا، به فضای ذخیره‌سازی بزرگی برای تمام داده‌های ضبط شده نیاز است. تکنیک های فشرده سازی می تواند به بهبود ذخیره سازی کمک کند.

تعداد کانال ها:

تعداد کانال ها به تعداد دوربین هایی که در سیستم نظارت تصویری نصب می شود بستگی دارد. اگر بخواهید دوربین‌های بیشتری در آینده اضافه کنید، به کانال‌های بیشتری نسبت به مقدار فعلی دوربین نیاز دارید. به عنوان مثال، اگر شما 5 دوربین در سیستم خود دارید، ممکن است به یک ضبط کننده با 8 یا 16 کاناله نیاز داشته باشید.

سازگاری:

مهم نیست NVR شما چقدر پیشرفته است، این یک فرض است که NVR باید با دوربین های استفاده شده در سیستم شما سازگار باشد.

بیشتر بدانید: دوربین آی پی چیست؟

نکات تکمیلی خرید دوربین مدار بسته

نصب :

مشاغل بزرگ با تنظیمات پیچیده ممکن است نیاز به استخدام یک متخصص برای تکمیل نصب دوربین مدار بسته داشته باشند. در مورد انتخاب سیستم‌های سیمی یا بی‌سیم، کسب‌ وکارها اغلب سیستم‌های سیمی را ترجیح می دهند، زیرا سریع‌ تر و کارآمدتر هستند و امروزه به فناوری های بهتری نسبت به گذشته مجهز هستند. برعکس، سیستم های بی سیم بیشتر برای مصارف خانگی مناسب هستند.

قیمت و گارانتی:

برای تعیین بودجه مناسب، باید هزینه، ویژگی ها و مزایای هر نوع سیستم نظارتی را بسنجید. با بودجه زیاد، می توانید آن دستگاه ها را با فناوری های پیشرفته خاص زیرنظر داشته باشید. اگر بودجه کمی دارید، ممکن است نیاز به تجدید نظر در برخی ویژگی‌ها داشته باشید، اما در مورد موارد مهم مانند وضوح، ذخیره‌سازی، کیفیت سیم‌ها و غیره سخاوتمند باشید. همچنین در هنگام خرید مطمئن شوید که دوربین مدار بسته شما شما حداقل یک سال ضمانت دارد.

اشتباهات رایج در زمان خرید دوربین مدار بسته

در حالی که منابع متعددی به شما می گویند که در یک سیستم امنیتی به دنبال چه چیزی باشید، ما به شما می گوییم که هنگام خرید دوربین های مدار بسته از چه اشتباهاتی باید اجتناب کنید.

پس از تحقیقات فراوان متوجه شدیم که به طور کلی افراد هنگام خرید دوربین مداربسته این پنج اشتباه را مرتکب می شوند.

خرید-دوربین-مدار-بسته-اشتباهات

خرید ارزانترین دوربین مداربسته در بازار

هر کسی بودجه ای دارد.

و این خوب است.

این به این دلیل است که یک دوربین مداربسته خوب، این روزها، می تواند تقریباً در تمام بودجه ها مناسب باشد. دوربین های مداربسته زیادی در بازار وجود دارد که مجبور نیستید کیفیت را صرفاً به این دلیل که با بودجه کمتری کار می کنید به خطر بیاندازید. با این حال، اگر به سراغ ارزان‌ترین نسخه بروید، می‌توانید دوربین مداربسته‌ای داشته باشید که هیچ یک از نیازهای شما را برآورده نمی‌کند. اگرچه ما قبول داریم که قیمت عاملی در انتخاب دوربین مداربسته است، اما از شما می‌خواهیم که سیستم نظارتی را به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید که در بلندمدت مفید خواهد بود.

انتخاب دوربین مدار بسته بدون قابلیت دید در شب

دوربین مداربسته چه فایده ای دارد که در مواقعی که بیشتر به آن نیاز دارید به شما کمکی نمی کند؟ در طول شب و در شرایط نوری محدود؟

همه ما می توانیم قبول کنیم که چنین دوربین هایی هنگام غروب خورشید به هدف خود عمل نمی کنند. به طور باورنکردنی، چنین دوربین هایی هنوز هم فروخته می شوند. این دوربین ها ثبت تصاویر را متوقف نمی کنند. بنابراین دانستن 5 اشتباه در هنگام خرید دوربین مداربسته الزامی است، اما تصاویر دانه دار و تار هستند و افراد موجود در فیلم قابل تشخیص نیستند. سیستم دوربین مدار بسته صحیح باید بتواند حتی در شب و در شرایط نوری محدود، تصاویر واضحی را ثبت کند.

عدم انجام تحقیقات کافی

همه دوربین های مداربسته یکسان ساخته نمی شوند.

مسئولیت بررسی هر دوربین و ویژگی های آن بر عهده مشتریان است تا دوربین مناسب را برای نیازهای خاص خود انتخاب کنند. قبل از متعهد شدن به سیستم دوربین مدار بسته، مطمئن شوید که می دانید چه ویژگی هایی دارد و چگونه برای شما مفید خواهد بود. هر نوع دوربین مداربسته را بشناسید، با ویژگی هایی که این سیستم ها را متمایز می کند آشنا شوید، هزینه های آنها را بررسی کنید، در مورد نصب و نگهداری اطلاعات کسب کنید.

نه گفتن به خدمات مانیتورینگ

نظارت به خرید دوربین مداربسته ختم نمی شود.

از آنجا شروع می شود.

اشتباه دیگری که مردم هنگام خرید دوربین مداربسته مرتکب می شوند این است که خدمات مانیتورینگ را فراموش می کنند. یک دوربین با مجموعه ای از ویژگی های عالی بدون شک مفید است، اما بدون یک سیستم نظارت نظارتی مناسب متصل به آن، موثرترین نیست. از آنجایی که نمی توان از شما انتظار داشت که همیشه مراقب مانیتور امنیتی باشید، یک شرکت معتبر خدمات مانیتورینگ می تواند خطرات، تهدیدها و آسیب پذیری های سیستم امنیتی شما را ارزیابی کند.

نصب نکردن دوربین های کافی در اطراف محیط

آیا فکر می کنید یک دوربین در جلوی درب برای نیازهای امنیتی خانه و محل کار شما کافی است؟ یا دو دوربین در اطراف محیط باید این کار را انجام دهند، درست است؟

خیر

هر خانه یا محل کار متفاوت است و به این ترتیب، تعداد صحیح دوربین های مداربسته که می توانند کل محل را پوشش دهند، یک موضوع محاسبه مناسب است. قبل از انتخاب دوربین، شناخت کامل مکان، نقاط کور، لنز دوربین انتخابی و میدان دید آن ضروری است.

وقتی دوربین های کافی خریداری نمی کنید، خود را در معرض خطرات زیادی قرار می دهید زیرا چندین نقطه تحت نظارت نیستند. اگر تمام مناطق اطراف دفتر یا خانه خود را پوشش نمی دهید، سیستم امنیتی شما آنقدر که می خواهید کارآمد نیست.

بنابراین، قدم بعدی شما چیست؟

اکنون که به شما گفتیم هنگام خرید دوربین مداربسته از چه چیزهایی اجتناب کنید که 5 اشتباه در هنگام خرید دوربین مدار بسته است، آیا فکر نمی کنید خرید یک سیستم نظارت کامل دوربین مداربسته آنقدر که انتظار داشتید چالش برانگیز نیست؟

کلید پیدا کردن دوربین مدار بسته مناسب با درک نیازهای خاص شما، نوع نظارتی که برای عزیزانتان می خواهید و دارایی شما شروع می شود. همچنین باید بودجه خود را در نظر داشته باشید، اما مطمئن شوید که برچسب قیمت بر تمام تصمیمات خرید شما تأثیر نمی گذارد.

مهمتر از همه، هنگامی که هنگام خرید یک سیستم دوربین مدار بسته برای نیازهای خانه و محل کار خود از این پنج اشتباه اجتناب می کنید، نمی توانید اشتباه کنید. به عنوان آخرین کلمه، همیشه توصیه می کنیم قبل از تماس با کارشناسان صحبت کنید. آنها هم تجربه میدانی و هم توانایی تکنولوژیکی دارند تا به شما کمک کنند دوربین مناسب خانه خود را شناسایی کنید.

سوالات متداول در زمینه سیستم های نظارت تصویری (FAQ):

1- برای کسب و کار خود به چند دوربین امنیتی نیاز دارم؟

بستگی به اندازه کسب و کار شما و وسعت منطقه ای دارد که می خواهید تحت نظر داشته باشید. به طور متوسط، داشتن یک دوربین برای هر 370 متر مربع برای سیستم دیجیتال و در هر 180 متر مربع یک دوربین برای سیستم آنالوگ توصیه می شود.

2- فیلم ها کجا ذخیره می شوند؟

معمولاً دو مکان وجود دارد. یکی از طریق کارت حافظه SD روی خود دوربین و دیگری از طریق یک ضبط کننده ویدئوی شبکه. به شدت توصیه می شود یک ضبط کننده ویدیوی شبکه را برای هر سیستم امنیتی آی پی تهیه کنید.

3- در صورت قطع برق چه اتفاقی برای سیستم نظارت تصویری تجاری می افتد؟

به محض برقراری برق، ضبط کننده ها دوباره روشن می شوند. اگر به نظارت تصویری کسب ‌وکارتان به صورت آنلاین نیاز دارید، حتی اگر برق قطع شود، یک دستگاه حفاظت از نوسانات به نام منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) می‌تواند یک دوره کوتاه برق پشتیبان را فراهم کند.

4- چگونه می توان سیستم نظارت تصویری کسب و کار را در برابر هکرها ایمن کرد؟

شبکه تجاری خود را ایمن کنید، نام کاربری و رمزهای عبور پیش فرض خود را به طور منظم تغییر دهید و از مدیریت صحیح رمز عبور استفاده کنید.

5- مزایا و معایب دوربین های امنیتی تجاری چیست؟

دوربین های مدار بسته کسب و کار می توانند از اموال شما در برابر سرقت، زورگیری، آتش سوزی، سیل و غیره محافظت کنند و از متضرر شدن شما جلوگیری کنند. همچنین می توانند امنیت کارکنان شما را بهبود ببخشند. در مورد معایب، دوربین های امنیتی کسب و کار گاهی اوقات بسته به نیازهای تجاری شما ممکن است گران قیمت باشند، اما به طور کلی متوجه خواهید شد که ارزش هزینه را دارند.

author-avatar

درباره وحید رفیعیان

اینجانب وحید رفیعیان در تاریخ 1364/10/07 در شهر یزد متولد شدم. مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در مدرسه سیدالشهداء یزد گذراندم. در کنکور دانشگاه آزاد سال 82 در رشته کارشناسی برق گرایش قدرت قبول شدم. در سال 90 همزمان با استخدام در شرکت رایا تدبیر کویر، در مقطع کارشناسی ارشد رشته شهرسازی قبول شدم. فعالیت اولیه من در شرکت رایا تدبیر کویر راه اندازی خط تولید اتصالات فیبر نوری از قبیل پیگتیل و پچ کورد بود. در ادامه اقدام به ساخت رک های پر ظرفیت فیبر نوری یا ODF در قراردادی با شرکت مخابرات ایران نمودیم. در سال 96 در جهت توسعه، خط تولید کابل شبکه توسط مدیران شرکت خریداری و نصب گردید. در این مدت جهت افزایش اطلاعات عمومی، اقدام به ترجمه و نوشتن مقالاتی در زمینه فیبر نوری و کابل شبکه مسی کردم.

2 فکر در مورد “ خرید دوربین مدار بسته و نکات آن

  1. اشکان گفت:

    برند خوب معرفی کنید

    1. پشتیبان فنی گفت:

      زمینه اصلی فعالیت شرکت، تجهیزات پسیو شبکه است. ولی شما می توانید با بررسی پارامترهایی که در مقاله بالا مطرح گردیده، دوربین مدار بسته مورد نیاز پروژه را خریداری بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *