شبکه لن

قیمت کابل شبکه

قیمت-کابل-شبکه

قیمت کابل شبکه بر اساس پارامتر های متفاوتی تعیین می گردد. شما می توانید بر اساس نیاز پروژه خود نوع و برند، کابل مناسب جهت پروژه را انتخاب نمایید. این نوع انتخاب کابل سبب می گردد تا منابع مالی و زمانی اتلاف نگشته و مناسب ترین کابل با حداقل هزینه برای پروژه شما استفاده گردد.

فهرست مقاله

قیمت کابل شبکه و آشنایی با نحوه خرید

کابل شبکه از چهار زوج رشته ی مسی به هم تابیده شده ساخته می شود. طول تاب هر زوج با زوج مسی دیگر به دلیل خنثی کردن اثر الکترومغناطیسی متفاوت است. لزوما به هم تابیده شدن زیاد زوج سیم ها دلیل بر با کیفیت بودن کابل نیست. به دلیل اینکه پارامترهای دیگری نیز در تشخیص یک کابل شبکه با کیفیت دخیل است. عملا طول تاب هر زوج، با نسبتی در مقایسه به زوج کناری خود کمتر یا بیشتر است.
یکی از عواملی که در کیفیت کابل تاثیر مستقیم می گذارد رعایت همین نسبت است. لذا استفاده از ماشین آلات با کیفیت جهت تابیدن یکنواخت زوج ها اهمیت فراوانی دارد و کابل با کیفیت ساخت بالا از نظر قیمتی با کابل هایی که با دستگاه های قدیمی و غیر استاندارد تابیده شده اند، متفاوت است.
لذا در هنگام خرید کابل شبکه به توانایی تولید کننده کابل و ماشین آلات مورد استفاده مخصوصا جهت تهیه کابل شبکه ایرانی توجه داشته باشید. کابل شبکه ایرانی کالوات تمام استانداردهای تولید را رعایت نموده و محصولی با کیفیت نمونه های اروپایی عرضه می نماید.

درباره کالوات

قیمت کابل شبکه – تقسیم بندی انواع آن از نظر قیمت

  • از نظر ساختار کابل
  • بر اساس جنس روکش
  • بر اساس پهنای باند مورد نیاز
  • بر اساس نتیجه ی تست فلوک

قیمت از نظر ساختار کابل

کابل شبکه بر اساس ساختار ظاهری دارای تقسیم بندی قیمتی متفاوتی است. در ساختار کابل شبکه در مدل های مختلف می توان از شیلد و فویل استفاده نمود. لذا این کابل از نظر ساختاری به دسته های زیر تقسیم می گردد:

  1. بدون شیلد و فویل مثل کابل UTP
  2. با فویل و بدون شیلد مثل کابل FTP
  3. با شیلد و فویل کلی مثل کابل SFTP
  4. با شیلد کلی و فویل بر روی هر زوج مثل کابل S/FTP

شیلد و فویل از نویز های الکترومغناطیسی کابل را محافظت می کند. لذا در مکان هایی که کابل شبکه در مجاورت کابل برق قرار دارد می توانید از این نوع کابل محافظت شده استفاده نمایید. ولی در مکان هایی که این تداخل امواج الکترومغناطیسی وجود ندارد احتیاج به هزینه ی بیشتر جهت تهیه ی کابل با شیلد و فویل نیست.

کابل-utp-و-sftp

قیمت بر اساس جنس روکش

جنس روکش کابل بر اساس محل مورد استفاده تعیین می گردد. غالبا در کابل های شبکه از سه نوع روکش PVC، PE، LSZH استفاده می گردد.

روکش PE یا پلی اتیلن اغلب برای محیط های بیرونی که در معرض تابش نور خورشید قرار دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

جکت PVC یا پی وی سی بیشتر برای محیط هایی که تابش نور مستقیم خورشید وجد ندارد و هوای تازه به راحتی وارد و خارج میشود استفاده میگردد.

روکش LSzH یا LSoH به معنای روکشی است که در هنگام حریق از خود گاز سمی متساعد نمی کند و دود کمتری نسبت به انواع دیگر دارد.

قیمت مواد LSoH از بقیه ی مواد ذکر شده بالاتر است. لذا قیمت کابل lszh از کابل pe و pvc بالاتر است.

قیمت بر اساس پهنای باند مورد نیاز

قیمت کابل شبکه به میزان پهنای باندی که آن کابل پشتیبانی می کند نیز بستگی دارد. به هر میزان این پهنای باند بالاتر باشد تکنولوژی ساخت و هزینه ی مواد اولیه و قیمت فروش بالاتر است.

در این قسمت به دسته بندی کابل ها و پهنای باندی که پشتیبانی می کنند اشاره میکنیم:

  1. Cat 5e –> 100 MHz
  2. Cat 6 –> 250 MHz
  3. Cat 6a –> 500 MHz
  4. Cat 7 –> 600 MHz

قیمت بر اساس نتیجه ی تست فلوک

امروزه در بازار، قیمت کابل های شبکه به چند دسته از نظر نتیجه ی تست فلوک تقسیم می گردد:

  • کابل شبکه بدون تست
  • کابل شبکه با تست چنل
  • کابل شبکه با تست پرمننت
  • کابل شبکه با تست بالای 5 dB تضمینی 
  • کابل شبکه با تست +poe و all+

کابل-poe-پاس

عملا کابل شبکه بدون تست کاملا غیر استاندارد است و ما استفاده از این نوع کابل را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی دهیم.

کابل شبکه با تست چنل و کابل شبکه با پرمننت پایین فقط در مسیر هایی که طول آن کوتاه است و تجهیزی که به آن وصل می گردد دارای نرخ تبادل اطلاعات بالایی نیست می تواند استفاده گردد اما، پیشنهاد ما استفاده از کابل شبکه با تست پرمننت تضمینی برای همه ی مسیر ها است.

قیمت کابل شبکه cat6 utp

قیمت این کابل بر اساس پارامترهای گوناگونی تعیین می گردد. یکی از این موارد جنس روکش است. هم اکنون این کابل با سه نوع روکش با مواد pvc و lszh و pe تولید می گردد. قیمت مواد lszh از دو نوع دیگر بالاتر است، اما کابل utp با این نوع روکش از قابلیت تساعد دود کمتر در هنگام آتش سوزی و نداشتن گاز سمی در هنگام احتراق برخوردار است.

تمامی محصولات کالوات در همه ی دسته بندی ها دارای تست فلوک با تضمین هدروم بالای 5 هستند. شما می توانید جهت خرید یا استعلام قیمت کابل شبکه ایرانی با برند کالوات و بقیه تجهیزات پسیو ارائه شده توسط شرکت رایا تدبیر کویر با تیم فروش شرکت در تماس باشید.

سوالات متداول (faq)

قیمت کابل شبکه بر اساس cat کابل مورد نیاز، جنس روکش، پهنای باند مورد نیاز، نتیجه ی تست فلوک و … تعیین می گردد.

معمولا کابل شبکه cat 5 با روکش pvc ارزانترین نوع کابل شبکه است ولی این کابل بیشتر از 100 Mhtz را پشتیبانی نمی کند.

author-avatar

درباره وحید رفیعیان

اینجانب وحید رفیعیان در تاریخ 1364/10/07 در شهر یزد متولد شدم. مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در مدرسه سیدالشهدای یزد گذراندم. در کنکور دانشگاه آزاد سال 82 در رشته کارشناسی برق گرایش قدرت قبول شدم. در سال 90 همزمان با استخدام در شرکت رایا تدبیر کویر، در مقطع کارشناسی ارشد رشته شهرسازی قبول شدم. فعالیت اولیه من در شرکت رایا تدبیر کویر راه اندازی خط تولید اتصالات فیبر نوری از قبیل پیگتیل و پچ کورد بود. در ادامه اقدام به ساخت رک های پر ظرفیت فیبر نوری یا ODF در قراردادی با شرکت مخابرات ایران نمودیم. در سال 96 در جهت توسعه، خط تولید کابل شبکه توسط مدیران شرکت خریداری و نصب گردید. در این مدت جهت افزایش اطلاعات عمومی، اقدام به ترجمه و نوشتن مقالاتی در زمینه فیبر نوری و کابل شبکه مسی کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *