راهکارها, شبکه لن

کابل کشی شبکه خانگی

کابل-کشی-شبکه-خانگی

اگرچه شبکه های بی سیم و شبکه های مش هر سال بهتر می شوند، یک سیستم کابل کشی شبکه خانگی برای اتصال دستگاه های الکترونیکی خانه شما بهترین سرعت، کمترین تأخیر و قوی ترین اتصال شبکه را در خانه شما به ارمغان می آورد. مشکل اصلی اتصالات اترنت سیمی این است که سیم ها باید از طریق خانه شما، به طور ایده آل از دیوارها عبور کنند. اگر خانه خود را بازسازی نمی کنید، ممکن است این کار کمی دشوار باشد. در این پست به شما در انتخاب مواد مناسب کمک می‌کنم، شما را در فرآیند کشیدن کابل های شبکه راهنمایی می‌کنم و نکاتی را ارائه می‌دهم.

برنامه ریزی برای کابل کشی شبکه خانگی

یک پروژه همیشه باید با یک برنامه شروع شود. ما نه تنها باید بدانیم که می‌خواهیم اتصالات اترنت کابلی ما کجا قرار گیرند، بلکه باید بدانیم که چگونه پس از نصب به آنها دسترسی پیدا کنیم. من فرآیند برنامه ریزی را به چند مرحله تقسیم کرده ام:

1- محل اتصالات اترنت را تعیین کنید:

به یاد داشته باشید که جوانان بزرگتر می شوند و ممکن است یک کامپیوتر یا یک کنسول بازی برای اتاق خود تهیه کنند. مکانی را برای چاپگر شبکه در نظر بگیرید و نقاط دسترسی را فراموش نکنید.

2- روتر و سوئیچ ها باید در کجا قرار گیرند؟

اگر راحت است، می توانید یک سوئیچ در هر طبقه تنظیم کنید، یا می توانید تمام خطوط را به یک منطقه هدایت کنید. من دوست دارم همه اتصالات شبکه را در یک مکان داشته باشم تا بتوانید از یک سوئیچ بزرگتر استفاده کنید یا بهتر از سوئیچ ها استفاده کنید.

3- ساده ترین روش برای نصب سیم چیست؟

این ایده خوبی است که سیم ها را به اتاق زیر شیروانی یا فضای خزیدن خود بکشید.

4- به چند پورت اترنت نیاز دارید؟

ما حداقل دو پورت اترنت را برای هر مکان توصیه می کنیم. کابل شبکه UTP آنقدر هزینه ندارند و هزینه اضافی برای یک پورت اترنت اضافی حداقل است. اما اضافه کردن یکی بعداً هزینه کار و احتمالاً پول بیشتری برای شما خواهد داشت.

کابل اترنت مناسب برای شبکه خانگی خود را انتخاب کنید

بنابراین، اکنون که طرح آماده است، به آنچه نیاز داریم نگاه خواهیم کرد. البته مهمترین جزء، کابل شبکه است. کابل های اترنت در دسته بندی (Cat) قرار می گیرند. دسته ها سرعت کابل یا سرعت ارسال داده ها از طریق اتصال را مشخص می کنند. هنگام انتخاب کابل برای سیم کشی اترنت خانگی، نه تنها سرعت، بلکه کیفیت کابل را نیز در نظر بگیرید. کابل های CCA (آلومینیوم با روکش مس) هدر دادن پول هستند. برای دستیابی به عملکرد و سرعت بهینه از اتصال UTP، باید مقاومت بسیار پایینی داشته باشد که فقط با کابل‌های مسی کامل می‌توان به دست آورد.

کابل اترنت Cat6 یا Cat6a

این روزها کابل شبکه cat6 حداقل استاندارد برای استفاده در تاسیسات هستند. در حال حاضر، تفاوت بین کابل cat6 و cat6a به راحتی اشتباه گرفته می شود و cat6a بسیار گرانتر از cat6 است. نحوه انتخاب بین این دو کابل مستلزم آن است که تفاوت بین آنها را درک کرده و بر اساس شرایط واقعی تصمیم گیری کنیم. کابل های Cat6 و Cat6a هر دو از مس ساخته شده اند و می توانند تا 10 گیگابیت بر ثانیه سرعت بگیرند. آنها همچنین دارای پهنای باند بیشتری هستند که امکان ارسال همزمان داده های بیشتری را فراهم می کند. از آنجایی که طول کابل بیش از 37 متر نخواهد بود، 10 گیگابیت در ثانیه دریافت خواهید کرد. با پهنای باند 250 مگاهرتز، شبکه خانگی شما خوب خواهد بود. بنابراین، کابل اترنت cat6 به طور کلی برای مصارف خانگی بیش از اندازه کافی است.

کابل اترنت مفتول یا افشان

بعد، گزینه سیم رشته ای یا مفتول وجود دارد. این بدان معنی است که داخل سیم شما از رشته های بافته شده یا یک قطعه جامد تشکیل شده است. چیزی که به این نتیجه می رسد این است که چقدر باید با سیم مانور دهید. اگر می‌خواهید آن را از فضاهای تنگ عبور دهید، حرکت یک تکه سیم جامد در یک فضای تنگ بسیار راحت‌تر است زیرا سفت است. اشکال مفتول این است که اتصال به پریز دیواری یا جک پلاستیکی سخت تر است. اتصال سیم رشته‌ای به پریز دیواری آسان‌تر است، اما اگر بخواهید آن را از شکاف‌ها عبور دهید، بسیار سست است.

کابل اترنت Plenum یا Riser

مانند کابل‌های پلنوم برای کانال‌های HVAC، برخی کشورها استفاده از کابل Cat6 Riser (CMR) را بین دیوارهای خشک یا بین طبقات الزامی می‌کنند. کابل های CMR مانند Plenum برای جلوگیری از گسترش آتش سوزی، به عنوان مثال، بین طبقات، در برابر شعله مقاوم هستند. در مورد قیمت، کابل‌های CMR ارزان‌تر از کابل‌های Plenum هستند و معمولاً برای مصارف خانگی در اکثر کشورها کافی هستند.

مراحل کابل کشی شبکه خانگی

از آنجایی که در مورد انواع کابل اترنت که استفاده می کنید تصمیم گرفته اید، پس باید بدانید که چگونه آنها را کابل کشی کنید. معمولاً این کار شامل نصب صفحات دیواری، کابل کشی و اتصال کابل ها به جک می باشد. قبل از نصب، به یاد داشته باشید که بررسی کنید که تمام تجهیزات لازم برای انجام کار را دارید، به این ترتیب مجبور نخواهید بود در وسط فرآیند متوقف شوید زیرا چیزی از دست رفته است. ابزارهای اساسی برای مرجع شما در جدول زیر فهرست شده است.

ابزار مورد نیاز اتصالات کابل مورد نیاز
فیس پلیت کوپلر
انبر کریمپ کیستون شبکه
لخت کننده روکش کابل کانکتور/پلاگ
انبر پانچ بوت

نصب صفحات دیواری

به طرح خود نگاه کنید و محل نصب صفحات دیوار را پیدا کنید. ابتدا صف آرایی کنید و اندازه صفحه دیواری را اندازه بگیرید. سپس خطوط را روی دیوار بکشید تا برای برش سوراخ که در طول این فرآیند سخت ترین است، آماده شوید. مرحله بعدی بریدن سوراخ است. در این مرحله فقط صفحات دیوار را کنار بگذارید.

نصب-وال-پلیت

نصب کابل شبکه

قبل از اجرای کابل خود، اندازه گیری کنید تا طول کابل را برای هر بار اجرا ببینید. می‌توانید از روی پلان‌های طبقات اندازه‌گیری کنید، یکی را اجرا کنید، و غیره. اگر از اتاق توزیع به هر اتاق یک کابل می‌کشید، به آرامی آن را بیرون بکشید و کابل دیگر را مانند آن اجرا کنید. سپس مسیر را در دیوارها باز کرده و سوراخ کنید. هنگامی که سوراخ ها را دریل کردید، می توانید کابل را بندازید و مطمئن شوید که هیچ کابل اضافی در دیوار قرار نمی گیرد. پس از آن، می توانید کابل ها را در دو انتها برچسب بزنید و طول کابل را دقیق اندازه گیری کنید. به خاطر داشته باشید که کابل های یدکی را برای جدا کردن و چین دادن بگذارید.

کابل را به جک ها وصل کنید

حالا باید کابل ها را سیم کشی کنید. حدود یک اینچ از ژاکت بیرونی کابل را بردارید و سیم‌ها را به جک کیستون فشار دهید تا با کد رنگ مشخص شده روی آن مطابقت داشته باشد (استانداردهای T568A یا T568B). کابل ها را به جک های کیستون (یا پچ پنل) با یک ابزار پانچ پایین بکشید. پس از اتصال همه کابل ها، می توانید جک ها را در صفحات دیواری کلیک کنید. در نهایت، صفحه دیوار را با پیچ های ارائه شده روی دیوار ثابت کنید.

شبکه خانگی سیمی خود را آزمایش کنید

پس از سیم کشی همه کابل ها، تست کابل شبکه را با یک تستر انجام دهید. اگر LED روی تستر روشن شود، به این معنی است که دوشاخه اترنت به درستی وصل شده است. برعکس، فیش اترنت درست وصل نیست و باید پلاگین اترنت را بررسی کنید. بعد از اینکه همه چیز به خوبی آماده شد، می توانید به شبکه متصل شوید.

خلاصه

ساختن سیستم کابل کشی شبکه خانگی خود ممکن است ساده تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید. این مقاله در مورد مراحل دقیق کابل کشی اترنت خانگی صحبت می کند. کالوات کابل‌ شبکه cat5e، cat6 و cat6a را با گزینه‌های رنگ و طول بسیاری ارائه می‌کند. طراحی بوت یکپارچه پچ کوردها از گیرکردن کابل ناخواسته در حین نصب جلوگیری می کند و باعث کاهش فشار اضافی می شود. علاوه بر این، خدمات سفارشی نیز در دسترس است.

author-avatar

درباره وحید رفیعیان

اینجانب وحید رفیعیان در تاریخ 1364/10/07 در شهر یزد متولد شدم. مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در مدرسه سیدالشهداء یزد گذراندم. در کنکور دانشگاه آزاد سال 82 در رشته کارشناسی برق گرایش قدرت قبول شدم. در سال 90 همزمان با استخدام در شرکت رایا تدبیر کویر، در مقطع کارشناسی ارشد رشته شهرسازی قبول شدم. فعالیت اولیه من در شرکت رایا تدبیر کویر راه اندازی خط تولید اتصالات فیبر نوری از قبیل پیگتیل و پچ کورد بود. در ادامه اقدام به ساخت رک های پر ظرفیت فیبر نوری یا ODF در قراردادی با شرکت مخابرات ایران نمودیم. در سال 96 در جهت توسعه، خط تولید کابل شبکه توسط مدیران شرکت خریداری و نصب گردید. در این مدت جهت افزایش اطلاعات عمومی، اقدام به ترجمه و نوشتن مقالاتی در زمینه فیبر نوری و کابل شبکه مسی کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *