شبکه لن

کابل شبکه poe و تست فلوک

تست-poe-کابل

PoE یا Power Over Ethernet ترکیبی از انتقال برق و داده در یک کابل واحد است. به دلیل محبوبیت روز افزون این نوع کابل، مجموعه عظیمی از دستگاه‌ها وجود دارند که برق و داده‌ را از طریق فقط یک کابل انتقال دهند.
بنابراین، چگونه می توانید مطمئن شوید که کابل هایی که انتخاب کرده اید می توانند از عملکرد PoE پشتیبانی کنند؟

فهرست مقاله:

کابل شبکه poe و مراحل تست 

در این قسمت به توضیح مراحل تست کابل شبکه قبل از استفاده در شبکه هایی که از poe استفاده می کنند خواهیم پرداخت.

مرحله اول:

تست استاندارد بودن کابل با فلوک

اولین کاری که باید برای تایید کابل اترنت خود انجام دهید این است که مطمئن شوید کابل شما استاندارد TIA/ISO را پاس می کند. برای این کار می توان از تست فلوک کابل شبکه استفاده نمود.

مرحله دوم:

تست مقاومت کابل با دستگاه فلوک

با این حال، یک نکته ی مهم در تست PoE بودن وجود دارد که تست‌های TIA و ISO آن را پوشش نمی‌دهند: مقاومت.

به منظور رفتار مناسب حرکت الکترون در موقع تست، باید عملکرد مقاومتی مناسب باشد. همانطور که قانون اهم بیان می کند، هر چه مقاومت بیشتر باشد، ولتاژ بیشتری باید وارد کنید تا برق مورد نظر خود را خارج کنید.

دلیل این امر این است که مشخصات آزمایش میدانی نیازی به تست مقاومت ندارد. با این حال، تسترهای فلوک سری Fluke Networks DSX CableAnalyzer می توانند مقادیر مقاومت را در صورت کلیک بر روی نماد اطلاعات بیشتر نشان دهند.

این تست به شما نمی گوید که آیا کابل می تواند برق را از طریق اترنت پشتیبانی کند یا خیر، در این جا می توان از تست پیشرفته «+PoE» استفاده نمود.

هنگام انتخاب یک نمونه، مانند Cat5e، یک گزینه تست توسعه یافته (+PoE) وجود دارد. این تست مقادیر استانداردهای IEEE را برای آنچه برای پشتیبانی از PoE لازم است با مقادیر مقاومت کابل مقایسه می‌کند.

مقادیر دیگر تست شده در این تست پیشرفته عبارتند از: عدم تعادل مقاومتی resistance unbalance و عدم تعادل جفت به جفت pair to pair unbalance. عدم تعادل مقاومتی تفاوت در مقاومت بین دو هادی در کابل کشی است. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا داشتن مقاومت مناسب در هر رشته ی مس و مقاومت مشابه در رشته دیگر مسی از یک جفت به هم تابیده اهمیت دارد. بنابراین می توانید مطمئن باشید که هر چهار جفت مقادیر مقاومت مشابهی برای پشتیبانی از اترنت و انتقال برق دارند.

در ویدئو زیر مراحل استفاده از دستگاه آنالیزور شبکه ی FLUKE سری DSX برای تست مناسب بودن کابل شبکه جهت استفاده به منظور PoE توضیح داده می شود.

 

ویدئو آموزش تست PoE+ با دستگاه فلوک:

در این ویدئو با استفاده از دستگاه فلوک سری DSX از یک نمونه کابل شبکه این تست گرفته می شود. 

 

کابل poe و نمونه تست

در عکس زیر شما نتیجه تست کابل شبکه cat6 ایرانی با برند کالوات را که توسط دستگاه فلوک DSX 5000 و در حالت PoE+ اندازه گیری شده مشاهده می نمایید. همانگونه که از نتیجه ی تست مشخص است این نمونه از برند کالوات به دلیل استفاده از مس با خلوص بالا و فرایند تولید با کنترل ضخامت مس توانسته تست عبور داده و جریان الکتریسیته را پاس نماید. 

شما می توانید جهت اطلاع از لیست قیمت و خرید کابل شبکه ی کالوات با تیم فروش ما در ارتباط باشید.

کابل-poe-پاس

سوالات متداول

author-avatar

درباره وحید رفیعیان

اینجانب وحید رفیعیان در تاریخ 1364/10/07 در شهر یزد متولد شدم. مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در مدرسه سیدالشهدای یزد گذراندم. در کنکور دانشگاه آزاد سال 82 در رشته کارشناسی برق گرایش قدرت قبول شدم. در سال 90 همزمان با استخدام در شرکت رایا تدبیر کویر، در مقطع کارشناسی ارشد رشته شهرسازی قبول شدم. فعالیت اولیه من در شرکت رایا تدبیر کویر راه اندازی خط تولید اتصالات فیبر نوری از قبیل پیگتیل و پچ کورد بود. در ادامه اقدام به ساخت رک های پر ظرفیت فیبر نوری یا ODF در قراردادی با شرکت مخابرات ایران نمودیم. در سال 96 در جهت توسعه، خط تولید کابل شبکه توسط مدیران شرکت خریداری و نصب گردید. در این مدت جهت افزایش اطلاعات عمومی، اقدام به ترجمه و نوشتن مقالاتی در زمینه فیبر نوری و کابل شبکه مسی کردم.

6 فکر در مورد “ کابل شبکه poe و تست فلوک

  1. نسترن گفت:

    بسیار عالی و اموزنده

  2. lancable7 گفت:

    آیا شرکت ضمانتی جهت پاس شدن تست POE کابل ها ارائه میدهد؟

    1. پشتیبان فنی گفت:

      بله تمامی کابل های شرکت با برند کالوات دارای تضمین تست poe است.

  3. رضا گفت:

    بسیار عالی.تضمین کابل بر روی +poe هم هست؟

    1. وحید رفیعیان گفت:

      سپاسگزارم
      بله، کلیه کابل ها دارای تست POE+ و ALL+ هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *