راهکارها, شبکه لن

چرا بهترین کابل شبکه CAT6A است

چرا-cat6a-بهترین-کابل-است

با توسعه مداوم ارتباطات پرسرعت،کابل Cat6a به مقرون به صرفه ترین و مطمئن ترین محصول تبدیل شده است. این نه تنها با کابل های cat6 و cat5e سازگار است. بلکه از نرخ انتقال داده تا 10 گیگابیت بر ثانیه و حداکثر پهنای باند 500 مگاهرتز پشتیبانی می کند.

اگر به فکر نصب جدید یا ارتقاء زیرساخت های موجود و خرید کابل کشی ساختاری هستید. cat6a بهترین انتخاب شماست. این نه تنها کابل ترجیحی فعلی است، بلکه استانداردی برای زیرساخت کابل کشی مقاوم در برابر آینده است. در اینجا هشت دلیل قانع کننده برای انتخاب این کابل آورده شده است.

مشخصات فنی کابل شبکه cat6a

با افزایش تقاضا برای سرعت و ظرفیت داده، ساختار و کیفیت کابل شبکه پیشرفت می کند. کابل های Cat5/6 در محیط های عملیاتی مستعد آسیب به کانال هستند. مسائلی مانند تداخل، عدم تطابق امپدانس، نویز خارجی و از دست دادن پژواک می‌تواند منجر به خطا و کاهش توان کلی شود. کابل Cat6a که برای غلبه بر این چالش ها طراحی شده است، از سرعت 10G پشتیبانی می کند. که حداکثر طول آن به 100 متر می رسد، تقریباً سه برابر Cat6 است. علاوه بر کابل‌های اترنت Cat6a، Calwatt پشتیبانی راه‌حلی قوی برای برآوردن نیازهای شبکه 10G و انتقال شما ارائه می‌کند.

فاصله برای سرعت 10G فاصله برای سرعت 1G پهنای باند دسته بندی
100m 100MHz Cat5e
37m 100m 250MHz Cat6
100m 100m 500MHz Cat6a
100m 100m 600MHz Cat7
100m 100m 1000MHz Cat7a
100m 100m 2000MHz Cat8

مطابقت با استاندارد PoE دستگاه های متصل

ادغام مداوم شبکه های سازمانی، دستگاه های مختلف شبکه را در یک زیرساخت شبکه یکپارچه ادغام می کند. در این فرآیند، سازندگان تجهیزات اصلی (OEM) از استانداردهای به روز شده Power over Ethernet (PoE) بهره کامل می برند.

این استانداردها هر چهار جفت کابل را قادر می‌سازند تا برای کاربردهای پرمصرف، مانند دستگاه‌های پزشکی که به برق بیشتری نیاز دارند، برق را دو برابر کنند. و استاندارد PoE به‌روز شده به کابل‌های درجه بالاتری نیاز دارد، و Cat6a را به انتخاب ایده‌آلی برای این راه‌حل‌های سیم‌کشی شبکه‌ای تبدیل می‌کند.

نم.نه-کابل-cat6a-sftp

استاندارد و کاربرد

  • کابل کشی عمومی داخلی

در فوریه 2008، ISO استاندارد جهانی ISO/IEC 11801 را اصلاح کرد و استفاده از کابل/کانکتورهای cat6a را برای ارائه حداکثر 500 مگاهرتز برای پیوندها/کانال ها مشخص کرد.

  • تحویل برق اترنت

کابل‌کشی متوازن TSB-184-A TIA برای برنامه‌های کاربردی برق از طریق اترنت، استفاده از کابل‌کشی cat 6a را برای پشتیبانی بهتر از IEEE 802.3bt چهار جفت PoE توصیه می‌کند.

  • نقاط دسترسی بی سیم

دستورالعمل های کابل کشی مخابراتی TIA TSB-162-A برای مکان اکسس پوینت بی سیم استفاده از cat6a را برای کابل کشی افقی WAP ها در تاسیسات جدید توصیه می کند.

  • امکانات پزشکی

استاندارد زیرساخت مخابراتی ANSI/TIA-1179-A cat6a را برای تاسیسات جدید (برای کابل کشی مسی ستون فقرات و افقی) توصیه می کند.

کابل-شبکه-cat6a کیستون-شبکه-cat6a-روبرو
قیمت کابل شبکه Cat6a SFTP  قیمت کیستون شبکه Cat6a SFTP 

پشتیبانی از سوکت RJ45

کابل های Cat6a از سوکت شبکه RJ45 سازگار با نسل قبل پشتیبانی می کنند. RJ45 یک رابط معتبر، آشنا و سازگار با نسل قبل است. که نیروی قدرتمند استانداردسازی را نشان می دهد. رشد جهانی اترنت را هدایت می کند و به یک رابط جهانی تبدیل می شود. که به طور گسترده در سناریوهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

ایمن و محکم بودن

کابل‌ Cat6a یکی از ایمن‌ترین و بادوام‌ترین کابل‌های اترنت موجود امروزی هستند. این غلاف از یک ماده جدید سازگار با محیط زیست، PVC CM ساخته شده است که دوام، مقاومت در برابر شعله و انعطاف پذیری عالی را ارائه می دهد.

از طریق انجام تست فلوک، گزارش‌های آزمایش مشخص شده از جمله پارامترهای NEXT، PS NEXT، ACR-F، PS ACR-F، ACR-N، PS ACR-N و RL در دسترس هستند. این امر توانایی ارائه یک اتصال شبکه با سرعت بالا را تضمین می کند. و دقت و قابلیت اطمینان انتقال داده را تضمین می کند.

کابل cat6a تمام مس

کابل Cat6a از هادی های مسی برای حفظ کیفیت خود استفاده می کنند. آنها مقاومت در برابر خوردگی قوی را نشان می دهند. و امکان استفاده طولانی مدت بدون سایش و پارگی را فراهم می کنند. و در عین حال عملکرد بهینه را ارائه می دهند. یکی دیگر از مزایای کابل شبکه تمام مس، انعطاف پذیری و شکل پذیری خوب آنها است. که آنها را برای استفاده به عنوان هادی کابل مناسب می کند. آنها را می توان به راحتی بدون شکستن پیچ خورد. علاوه بر این، هادی های مسی لخت مانند سایر مواد گرم نمی شوند و کارایی را افزایش می دهند. هنگامی که هادی ها گرما تولید نمی کنند، خطرات آتش سوزی در اکثر شرایط ایده آل کاهش می یابد یا از بین می رود.

عملکرد بهتر و بازگشت سرمایه

Cat6a عملکردی ده برابر و ظرفیت دو برابر Cat6 را ارائه می دهد. این نشان دهنده یک جهش قابل توجه است که از انتقال 10 گیگابیت در ثانیه در مقایسه با 1 گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند. و پهنای باند را از 250 مگاهرتز به 500 مگاهرتز دو برابر می کند. در حالی که هزینه کابل های Cat6a ممکن است 10٪ تا 20٪ بیشتر از کابل های Cat6 باشد (کابل cat6 برای آینده مناسب نیست) پس از نصب، برای سال ها و سال های آینده نیازی به تعویض ندارند. در دراز مدت به عملکرد بهتر و بازگشت سرمایه دست خواهید یافت.

مناسب کابل کشی ساخت یافته

کالوات راه حل های جامع کابل کشی ساختار یافته را ارائه می دهد. که از طراحی تا استقرار و مدیریت پشتیبانی می کند. این تضمین می کند که شما از پشتیبانی زیرساختی برای بهینه سازی شبکه خود برای هر برنامه کاربردی آینده برخوردار هستید. از PoE، IoT و ساختمان های هوشمند گرفته تا Wi-Fi 6/5G راه حل های کابل کشی مسی مقرون به صرفه را برای شرکت های بزرگ و مراکز داده کوچک تا متوسط ارائه می دهد.

بیشتر بدانید: کابل کشی ساخت یافته

نحوه انتخاب کابل مناسب

رشد چشمگیر توان مرکز داده منجر به افزایش استفاده و تقاضا برای شبکه 10G شده است. راه حل کابل کشی برای 10GbE و بالاتر با کارایی بالا طراحی شده است. کابل رده 6a، با نام مستعار کابل Cat6a، در حال حاضر کابل اترنت ترجیحی برای برآورده کردن و فراتر از الزامات برنامه های کاربردی 10GBASE-T است. انواع مختلف کابل شبکه Cat6a مانند UTP در مقابل SFTP ممکن است شما را گیج کند، و چه عوامل دیگری را باید در انتخاب کابل های اترنت Cat6a در نظر گرفت؟ این مقاله ممکن است الهام بخش شما برای انتخاب کابل Cat6a باشد.

کابل شبکه Cat6a چیست؟

کابل شبکه Cat6a از چهار کابل پیچ خورده استفاده می کند و معمولاً با یک کانکتور RJ45 در پچ کورد خاتمه می یابد. این توسط ANSI/TIA-568-C.2 تعریف شده است که می تواند 10GBASE-T تا 100 متر طول کانال را پشتیبانی کند. که تضمین می کند که می تواند سریع ترین برنامه های اترنت را پشتیبانی کند. Cat6a مشخصات الکتریکی را از 250 مگاهرتز برای کابل Cat6 به 500 مگاهرتز افزایش می دهد. سازگار با پچ کابل Cat5e و پچ کابل Cat6 است.

ANEXT چیست؟

اندازه گیری پارامتر الکتریکی Alien Crosstalk (ANEXT) کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که سیستم کابل کشی Cat6a می تواند انتقال 10 گیگابیتی را به درستی اجرا کند. که در ابتدا برای Cat5e و Cat6 که فرکانس آنها به ترتیب تا 100 مگاهرتز و 250 مگاهرتز بود، نگران کننده نبود.

با این حال، به دلیل عملکرد در فرکانس بالاتر 500 مگاهرتز برای Cat6a، مهم است که اثر تداخل بیگانه را در نظر بگیرید. مقدار ANEXT به عوامل مختلفی از جمله نوع کابل، روکش کابل، طول کابل، تراکم پیچش کابل، نزدیکی کابل‌ها و کانکتورهای مجاور و EMI (تداخل الکترومغناطیسی) بستگی دارد. پچ پنل ها و سخت افزارهای اتصال نیز تحت تاثیر ANEXT قرار دارند. Cat6a به طور کامل با مشخصات کاهش تداخل بیگانه مطابقت دارد و انتقال قابل اعتمادی را ارائه می دهد.

کابل کشی ساختار یافته Cat6a

  • اترنت 10 گیگابیتی: در مقایسه با کابل کشی فیبر، کابل اترنت Cat6a از سرعت 10 گیگ بیش از 100 متر با هزینه کمتر به عنوان انتخاب اصلی برای نصب های جدید پشتیبانی می کند.
  • توان بالای اترنت: می‌تواند از تقاضای روزافزون برای PoE، از جمله 4PPoE (99 وات) بدون خطر کابل یا مدار پشتیبانی کند.
  • شبکه های بی سیم: برای بهره مندی از پهنای باند بالاتر، Cat6a برای کابل کشی افقی به نقاط دسترسی Wi-Fi توصیه می شود.
  • اتصال HDBaseT: اتحاد HDBaseT کابل کشی Cat5e، Cat6 UTP و Cat6a UTP را به عنوان انواع رسانه های پشتیبانی شده اما با نتایج عملکرد متفاوت مشخص می کند. Cat6a پیشنهادی توانایی بیشتری برای پشتیبانی از سیگنال های پهنای باند بالاتر مانند 4K با بهترین عملکرد دارد.

انواع کابل Cat6a برای 10GBase-T: UTP در مقابل F/UTP در مقابل SFTP

کابل رده 6a به طور گسترده آزمایش شده و ثابت شده است که از شبکه های 10GBASE-T پشتیبانی می کند. انواع مختلفی از این کابل ها وجود دارد که به مواد محافظ مختلف اضافه می شوند. سه نوع کابل اصلی عبارتند از: کابل بدون محافظ (UTP)، کابل با محافظ یا فویل دار (S/UTP یا F/UTP)، و کابل شیلددار و فویل شده (SFTP). شما می توانید مقاله تفاوت کابل UTP و SFTP را با کلیک بر روی آن مطالعه کنید.

کابل Cat6a UTP با ویژگی هایی مانند فضای داخلی اضافی بین جفت های پیچ خورده، می تواند تداخل و ANEXT را در شبکه های 10GBASE-T به حداقل برساند. اما اثرات ANEXT از بین نمی رود. بنابراین، اندازه گیری ANEXT برای کابل Cat6a UTP ضروری است که پیچیده و زمان بر است.

کابل-شبکه-cat6a-زوج

کابل Cat6a S/UTP یا F/UTP تا حدودی بهتر از کابل UTP است. محافظ فویل به عنوان مانعی عمل می کند که نویز ناشی از ماشین آلات، چراغ ها، موتورها و سایر منابع EMI و RFI را منعکس می کند. و محافظ فویل همچنین می تواند از سیگنال های داده در برابر نشت از کابل مسی محافظت کند. علاوه بر این، کابل Cat6a F/UTP کار بسیار بهتری در حذف ANEXT نسبت به Cat6a UTP انجام می‌دهد و فضای بیشتری را برای 10GbE نسبت به مس فراهم می‌کند.

در مقایسه با کابل Cat6a UTP و F/UTP، کابل پچ Cat6a SFTP حداکثر سطح محافظت در برابر تداخل را فراهم می کند. با محافظ دوگانه، کابل Cat6a SFTP امکان انتقال سریع و پایدار را برای شبکه های 10GBASE-T فراهم می کند. علاوه بر این، فویل اضافی روی جفت‌ها می‌تواند میزان تداخل و ANEXT را به طور موثر محدود کند.

فاکتورهای خرید کابل Cat6a

پس از دانستن نحوه انتخاب کابل‌های Cat6a UTP در مقابل F/UTP در مقابل SFTP، برخی پارامترهای دیگر کابل‌های Cat6a نیز بر عملکرد تأثیر می‌گذارند. در اینجا چندین ملاحظات کلیدی برای انتخاب کابل Cat6a مناسب وجود دارد.

اندازه و وزن کابل cat6a

این کابل در فرکانس‌هایی تا 500 مگاهرتز کار می‌کند که دو برابر فرکانس Cat6 است. کابل Cat6a با کنترل نویز و تداخل در فرکانس‌های بالاتر، 50 درصد بزرگ‌تر از نسل قبلی خود است. اندازه بزرگتر به این معنی است که کابل های کمتری می توانند در سینی کابل یا مجرا قرار بگیرند، که نگرانی بزرگی در تاسیسات مقاوم سازی است. در حالی که بسیاری از گزینه های موجود Cat6a به طور قابل توجهی بزرگتر و سنگین تر هستند، برخی از جدیدترین کابل های Cat6a تنها حدود 15٪ بزرگتر از Cat6 هستند.

شعاع خم شدن

قطر کابل‌های بزرگ‌تر به معنای شعاع خمش بزرگ‌تر است که هنگام مسیریابی کابل‌ها در فضاهای تنگ مانند داخل حفره‌های دیوار مهم است. شعاع خم همچنین بر توانایی مسیریابی کابل ها برای حداکثر جریان هوا در داخل قفسه ها تأثیر می گذارد. هرچه شعاع خمش کمتر باشد، مسیریابی و نصب کابل آسان‌تر می‌شود.

نصب و راه اندازی

اکثر کابل‌های اترنت Cat6a بزرگتر هستند زیرا مواد ضخیم‌تری دارند. پیچش‌های بیشتر در جفت‌های مسی، خطوط بزرگ‌تر که جفت‌ها را از هم جدا می‌کنند، و کت‌های بیرونی ضخیم‌تر. همه اینها منجر به زمان طولانی تری برای آماده سازی و خاتمه کابل های Cat6a می شود. به طور معمول، کابل‌های نازک‌تر زمان کمتری برای نصب نیاز دارند.

محافظ EMI

این تصور وجود دارد که کابل محافظ ایمنی بهتری نسبت به نویز ایجاد می کند، اما اثربخشی محافظ به کیفیت و قابلیت اطمینان خاتمه محافظ، تعادل جفت های پیچ خورده و کیفیت اتصال زمین محلی و از راه دور بستگی دارد. امپدانس اتصال زمین می تواند فرکانس های بالاتر را افزایش دهد و تفاوت در پتانسیل زمین می تواند نویز را به هادی ها متصل کند. طرح های کابلی که به طور موثر هادی ها را با یک قفس فارادی احاطه می کنند، می توانند یک مانع الکترومغناطیسی بدون اشکالات احتمالی اتصال به زمین ایجاد کنند.

زیرساخت شبکه

هنگام انتخاب کابل مناسب برای کسب و کار خود، باید زیرساخت شبکه کلی را نیز در نظر بگیرید، مانند اینکه آیا کسب و کار شما مالک یا اجاره ساختمان است. مواردی مانند استفاده اولیه یا شبکه 10G شما، تغییرات احتمالی زیرساختی و غیره نیز باید در نظر گرفته شوند.

خط پایین

قبل از تصمیم گیری در مورد بهترین کابل Cat6a، همه عوامل باید سنجیده شوند تا کابلی که خریداری می کنید، برای شبکه های 10GBASE-T شما مقاوم باشد. کابل های Cat6a UTP، S/UTP، F/UTP و SFTP همگی برای 10GBASE-T در دسترس هستند. کابل پچ SFTP Cat6a با عملکرد بهتر مزایای بیشتری را در استقرار شبکه 10GBASE-T نشان می دهد.

علاوه بر این، باید نیازهای داده فعلی و آینده خود را ارزیابی کنید. زیرساخت کابل کشی Cat6a نیاز به طراحی، برنامه ریزی، محصولات و شیوه های نصب مناسب دارد. قبل از اینکه کابل Cat6a مناسب را انتخاب کنید، فاکتورهای ذکر شده در بالا را در نظر بگیرید تا یک سیستم کابل کشی ساختار یافته Cat6a را برای شبکه های اترنت 10 گیگابیتی خود بسازید.

نتیجه گیری

کابل Cat6a بهترین انتخاب برای کاربردهای تجاری و خانگی هستند. کالوات انواع مختلفی از کابل های Cat6a، با انواع روکش به همراه خدمات سفارشی ارائه می دهد.

می توانید کابل هایی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای مختلف شبکه شما مطابقت دارند. همچنین شما می توانید جهت اطلاع از قیمت کابل شبکه cat6a sftp با واحد فروش ما در ارتباط باشید. شما می توانید برای ملاحظه کلیه محصولات بر روی کالوات کلیک نمایید.

سوالات متداول FAQ

1- کابل شبکه cat6a چه انواعی دارد؟

به غیر از تفاوت در جنس روکش که شامل انواع PE, LSZH, PVC است. این کابل در دو نوع UTP و SFTP معمولا به فروش می رسد که نوع SFTP آن متداول تر است.

2- پهنای باند و سرعت کابل شبکه cat6a چقدر است؟

این کابل می تواند به سرعت 10 گیگابیت در ثانیه تا فاصله 100 متر در فرکانس پهنای باند 500 مگاهرتز برسد.

author-avatar

درباره وحید رفیعیان

اینجانب وحید رفیعیان در تاریخ 1364/10/07 در شهر یزد متولد شدم. مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در مدرسه سیدالشهداء یزد گذراندم. در کنکور دانشگاه آزاد سال 82 در رشته کارشناسی برق گرایش قدرت قبول شدم. در سال 90 همزمان با استخدام در شرکت رایا تدبیر کویر، در مقطع کارشناسی ارشد رشته شهرسازی قبول شدم. فعالیت اولیه من در شرکت رایا تدبیر کویر راه اندازی خط تولید اتصالات فیبر نوری از قبیل پیگتیل و پچ کورد بود. در ادامه اقدام به ساخت رک های پر ظرفیت فیبر نوری یا ODF در قراردادی با شرکت مخابرات ایران نمودیم. در سال 96 در جهت توسعه، خط تولید کابل شبکه توسط مدیران شرکت خریداری و نصب گردید. در این مدت جهت افزایش اطلاعات عمومی، اقدام به ترجمه و نوشتن مقالاتی در زمینه فیبر نوری و کابل شبکه مسی کردم.

2 فکر در مورد “ چرا بهترین کابل شبکه CAT6A است

  1. بهنام آ گفت:

    لطفا در مورد تفاوت 6a و 7 بنویسید. تو بازار که پرس و جو کردم، ظاهرا فروشنده ها هم اطلاعاتشون ضد و نقیضه.
    ممنون

    1. وحید رفیعیان گفت:

      کابل cat6a و cat7 شباهت بسیار زیادی به هم دارن. در ابتدا کابل cat7 به بازار اومد که از اتصالات gg45 به جای rj45 استفاده می کرد. فرکانس عملکردش هم تا 600 مگاهرتز بود. اما با پیشرفت تکنولوژی تا 500 مگاهرتز موفق شدن با کانکتور rj45 خروجی بگیرن. بنابراین دیگه نیازی به cat7 نبود. در واقع الان cat7 بیشتر جنبه ی تجاری داره و از نظر عملکرد تفاوت خاصی با cat6aنداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *