شبکه لن

کابل شبکه لگراند یا کالوات

کابل-شبکه-لگراند-کالوات

کابل شبکه لگراند یا کابل شبکه تولید داخل کالوات ؟؟!!

همیشه در هنگام انتخاب کابل شبکه به مواردی باید توجه نمود که در این مقاله به آن ها را بررسی خواهیم نمود. علاوه بر این در شرایط حال حاضر بازار ایران، انتخاب بین برند های خارجی و محصولات تولید داخل از قبیل کابل شبکه کالوات، بررسی می گردد. در زیر پارامتر های تاثیر گذار را یک به یک بررسی می نماییم.

فهرست مقاله

قیمت کابل شبکه لگراند

یکی از مواردی که امروز در بازار ایران تامل بر انگیز است، وجود کابل شبکه لگراند با قیمت هایی با اختلاف فراوان است. به طور مثال کابل شبکه لگراند cat 6 utp در تاریخ انتشار مقاله قیمتی از متری 4،500 تومان تا متری 33،000 تومان دارد.
این تفاوت قیمت اولین هشدار را به خریداران این کابل می دهد. عملا این اختلاف قیمت تایید کننده ی آنست که حجم بالای کالا با این برند در بازار ایران فیک یا تقلبی است و کابل اورجینال به ندرت موجود است.
لذا پیشنهاد ما به خریداران این است که به جای خرید کالایی که احتمال تقلبی بودنش زیاد است، از کالای تولید داخل مانند کابل شبکه کالوات استفاده نمایند تا از مزایای تضامین رسمی که شرکت ارائه می دهد، بهره مند گردند.

کابل شبکه لگراند اورجینال و تست فلوک

از دیگر مواردی که باید به آن اشاره کرد تست فلوک کابل است که توسط دستگاه تست فلوک انجام می گردد. رده ی قیمتی گوناگون که در بالا به آن اشاره شد به دلیل نتایج متفاوت تست فلوک است. امروزه کابل هایی به نام کابل بدون تست، کابل با تست چنل، کابل با تست پرمننت همه با برند لگراند در بازار عرضه می گردد.
حتی نتایج عددی تست نیز میتواند دسته بندی جدیدی ایجاد کند. به عنوان مثال کابل با تست فلوک پرمننت تضمینی بالای 6 دسی بل (قیمت حدودی 33،000 تومان)، قیمتی بالاتر از کابلی دارد که فقط تست فلوک پرمننت را پاس می نماید.
این تفاوت قیمت و کیفیت یکی دیگر از دغدغه های خریداران کابل در هنگام انتخاب برند لگراند است.
پیشنهاد ما استفاده از کابل شبکه کالوات است. زیرا شما با پرداخت هزینه ای به مراتب کمتر، می توانید تضمین کتبی کارخانه ی رایا تدبیر کویر برای تست بالای 6 دسی بل این محصول را داشته باشید. شما می توانید این کابل را در رده های مختلف از قبیل cat5e، cat6، cat6a و cat7 خریداری نمایید. قیمت کابل شبکه cat6 و عملکردآن نسبت به بقیه ی رده ها سبب گردیده این کابل، پر فروش ترین باشد

کد سفارش کابل شبکه 

در این قسمت به مقایسه کد کالاهای مشابه لگراند در برند کالوات خواهیم پرداخت:

کابل شبکه cat5e

ارزان ترین کابل در این دسته کابل cat5e است. این کابل که در کارتن 305 متری بسته بندی می گردد، با کد 032751 در لگراند و کد cc5e001 به عنوان کابل شبکه cat5e کالوات شناخته شده است.

کابل شبکه لگراند cat6 utp

این محصول با دو روکش PVC و LSZH در بازار به فروش می رسد. کد مدل LSZH لگراند 032754 و کد 032755 مربوط به روکش PVC است. روکش LSZH با کد cc600031 و روکش PVC با کد cc600001 در کابل های utp کالوات استفاده می گردد. این کابل ها در کارتن 305 متری بسته بندی گردیده و رنگ روکش آن در برند لگراند آبی و در برند کالوات زرد است.

کابل شبکه لگراند cat6 sftp

این کابل که در ساختار خود از شیلد و فویل استفاده می کند نیز با دو روکش PVC و LSZH عرضه گردیده است. نحوه بسته بندی این کالا با توجه به سنگین تر شدن کابل،در برند کالوات و لگراند، قرقره 500 متری چوبی است. کد این کالا در لگراند 032757 و 032759 برای روکش LSZH و PVC است. این کد برای کابل SFTP کالوات cc600003 و cc600013 برای روکش PVC و LSZH است.

جمع بندی

با توجه به اینکه قانون ممنوعیت واردات کالای خارجی برای کالاهایی که مشابه داخلی دارند در سه سال گذشته ابلاغ گردیده و واردات کابل شبکه نیز ممنوع گردیده، اغلب کابل شبکه لگراند موجود در بازار ایران فیک یا تقلبی است. علاوه بر این کابل شبکه ایرانی کالوات (تولید شرکت رایا تدبیر کویر)، توانسته نتایج تست فلوکی بالاتر از نمونه کابل لگراندی که در سال های گذشته وارد کشور میشده، کسب نماید. لذا با توجه به قیمت مناسب تر، تضمین رسمی نتیجه ی تست، نتیجه ی تست فلوک بالا و … پیشنهاد می گردد از کابل شبکه کالوات به جای کالا های تقلبی استفاده نمایید.

بیشتر بدانید: رنگ بندی سوکت شبکه

سوالات متداول:

author-avatar

درباره وحید رفیعیان

اینجانب وحید رفیعیان در تاریخ 1364/10/07 در شهر یزد متولد شدم. مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در مدرسه سیدالشهدای یزد گذراندم. در کنکور دانشگاه آزاد سال 82 در رشته کارشناسی برق گرایش قدرت قبول شدم. در سال 90 همزمان با استخدام در شرکت رایا تدبیر کویر، در مقطع کارشناسی ارشد رشته شهرسازی قبول شدم. فعالیت اولیه من در شرکت رایا تدبیر کویر راه اندازی خط تولید اتصالات فیبر نوری از قبیل پیگتیل و پچ کورد بود. در ادامه اقدام به ساخت رک های پر ظرفیت فیبر نوری یا ODF در قراردادی با شرکت مخابرات ایران نمودیم. در سال 96 در جهت توسعه، خط تولید کابل شبکه توسط مدیران شرکت خریداری و نصب گردید. در این مدت جهت افزایش اطلاعات عمومی، اقدام به ترجمه و نوشتن مقالاتی در زمینه فیبر نوری و کابل شبکه مسی کردم.

2 فکر در مورد “ کابل شبکه لگراند یا کالوات

  1. حمید گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشید
    ممنون از مقاله خوبتون
    من امروز یه کابل شبکه لگراند خریداری کردم از لاله زار ولی متاسفانه این کابل تست فلوک چنل و پرمننت پاس نمی کنه با وجد اینکه به من گفته بودن تست پاس میکنه
    به نظرتون چیکار میتونم انجام بدم؟

    1. پشتیبان فنی گفت:

      ممنون حمید عزیز
      صدرصد کابل شبکه لگراند که به شما فروخته شده در لاله زار اورجینال یا اصلی نبوده
      متاسفانه از این موارد خیلی شنیده میشه و بازار پر شده از برند لگراند و نگزنسی که اورجینال نیست
      شما به فروشنده ی کابل میتونید مراجعه کنید و کابلو بهش پس بدین
      در صورتی که کابل تضمینی کالواتو خواستین میتونید با بچه های فروش شرکت تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *